عایق کاری استخرهایی که از قبل ایزوگام شدند و مشکل کسر آب دارند

عایق کاری استخر

عایق کاری استخرهایی که از قبل ایزوگام شدند و مشکل کسر آب دارند

جهت عایق کاری این نوع استخرها می بایست بررسی کرد که ایزوگام موجود تبله تبله شده و یا به اصطلاح باد کرده است یا خیر. قبل از اینکه به بحث عایق کاری استخرهای ایزوگام شده بپردازیم یک نکته را باید توضیح دهیم : چرا ایزوگام در استخر باد میکنه و تبله می شود؟علت این اتفاق، فشار منفی و رطوبتی هست که از پشت استخر به پشت ایزوگام می رسد و باعث می شود چسبندگی ایزوگام به مرور زمان از بین رفته و عایق کاری استخر را دچار مشکل می کند.

عایق کاری استخر
عایق کاری استخر

این فشار منفی به چه دلیل ایجاد می شود؟ وقتی که از پشت استخر نم و رطوبت و آب به داخل استخر نفوذ می کند، به این نوع رطوبت فشار منفی گفته می شود که باید راه چاره ای برای مقابله با آن در نظر گرفت. برای مقابله با این مشکل، باید از محلول های نانو به همراه پودرهای معدنی استفاده کرد که برعکس ایزوگام، هر چقدر در معرض نم و رطوبت و آب قرار بگیرند، نه تنها تخریب نشده، بلکه محکم تر هم می شوند.

عایق کاری استخر با تکنولوژی نانو
عایق کاری استخر با تکنولوژی نانو

ولی در استخرهایی که ایزوگام شده اند، نمی توان روی ایزوگام از پودر و محلول های نانو استفاده کرد. همانطور که بالاتر گفتیم برای عایق کاری استخر های ایزوگام شده ای که مشکل کسر آب دارند، اول باید بررسی کنیم که ایزوگام تبله شده یا خیر؟ اگر تبله شده باشد، درصورت امکان با شعله فرگاز باید قسمت های تبله شده را بچسبانیم و اگ  مقدار ایزوگام های تبله شده زیاد باشد، باید ایزوگام کلا جمع آوری شود و سپس بر سطح سیمان استخر، عایق کاری با محلول های نانو و پودرهای معدنی را انجام داد.

عایق کاری استخر
عایق کاری استخر

اگر ایزوگام استخر دربرابر فشار منفی تبله تبله شده باشد و قسمت عمده ایزوگام از سطح استخر جدا شده باشد و چسبندگی به سطح نداشته باشه باید چه کاری انجام داد و چگونه استخر را عایق کرد؟ همانطور که توضیح دادیم، چون فشار منفی و نم و رطوبت از پشت استخر به سطح پشت ایزوگام می رسد، باعث می شود به مرور زمان ایزوگام باد کند و خاصیت چسبندگی اش را از دست بدهد. مخصوصا ایزوگام هایی که بدون هیچ واسطه ای روی استخر کار می شوند. منظور از واسطه اینجا همان قیری هست که قبل از اجرای ایزوگام می زنند تا ایزوگام بهتر بچسبد.

عایق کاری استخر
عایق کاری استخر

راه حل عایق کاری این نوع استخرها که مشکل شان بسیار حاد می باشد، به این صورت است که ایزوگام قبلی جمع آوری شود و کامل از سطح داخل استخر جدا شود و بعد عایق کاری روی سطح سیمان انجام پذیرد. معمولا چون آثاری از قیر ایزوگام روی سطح باقی می ماند و نمی توان از محلول و پودرهای معدنی استفاده کرد، برای عایق کاری این استخرها، باید از محلول عایق مشکی کد ۲۶۰ گلسار نانو استفاده کرد و طی سه مرحله عایق کاری توسط این محصول اجرا شود. بین هر مرحله اجرای نانو عایق مشکی هم فاصله زمانی جهت خشک شدن لایه ها در نظر گرفته شود.

نانو عایق مشکی
نانو عایق مشکی

قبل از اجرای محلول عایق مشکی، کنج های استخر باید ماهیچه کشی شوند. ماهیچه کشی هم نکته ها و روش مخصوصی دارد که در یک مقاله جداگانه به توضیح آن می پردازیم. در نظر داشته باشید در هر استخر، 8 کنج وجود دارد. 4 کنج محل اتصال بدنه به بدنه هستند و ۴ کنج محل اتصال بدنه به کف. و همه ی این کنج ها باید قبل از اجرای عایق، ماهیچه کشی شوند. چون همیشه فشار آب روی زوایا بسیار زیاد است و چنانچه زوایا از حالت قائم به هلالی شکل تغییر کنند، بر روی فرایند عایق کاری استخر، تاثیر بسیار مثبتی دارد.

پس از اتمام مراحل کار و اجرای عایق کاری طی سه مرحله با محلول نانو عایق مشکی گلسار نانو، برای  آبگیری استخر، یک هفته صبر می کنیم تا سطح کار خوب خشک شود و بعد از یک هفته، آبگیری را انجام می دهیم. برای آبگیری هم طی سه مرحله، آبگیری باید انجام شود و  استخر به یکباره پر نگردد. یک مرحله آبگیری انجام شود، یک روز بماند. بعد مرحله دوم آبگیری انجام شود و مجددا یک روز بماند و بعد کامل پر شود. دقت داشته باشید که کسر آب در تابستان به خاطر دمای بالای هوا و فرایند تبخیر، برای استخرها تا پنج سانتی متر طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست.

مراحل اجرای عایق نانو بر سطح ایزوگام استخر

1. ابتدا سطح مورد نظر را خوب تمیز می کنیم. اگر نیاز به شست شو دارد، ابتدا سطح را می شوییم و صبر می کنیم تا کاملا خشک شود و سپس فویل های پوسیده شده ی سطح کار را می تراشیم. (*نکته : نیاز به تراشیدن و جداسازی   فویل هایی که سفت و محکم چسبیده اند، نیست)

2. پس از خشک شدن سطح مورد نظر، می توانیم از محلول نانو عایق مشکی یا عایق کشسان آبی استفاده کنیم. در نظر داشته باشید، عایق کاری با این محصولات حتما باید در سه دست انجام شود و بین هر مرحله فرصت بدهیم تا سطح کار خشک شود.

3. پس از اتمام عایق کاری با سه دست اجرا، ۷۲ساعت صبر می کنیم و سپس آبگیری را انجام می دهیم.

نکات تکمیلی و پاسخ به سوالات متداول مشتریان در مورد عایق کاری استخر با فناوری نانو :

1. آیا رنگ کشسان آبی ضد جلبک می باشد؟ نسبت به رنگ های معمولی خیلی سخت جلبک می گیرد و اگر جلبک بزند، سطح کار به راحتی قابل شستشو است و جای نگرانی نیست. (بهتر است استخر حداقل ماهی یکبار تمیز شود.)

2. دقت کنید که در فصل زمستان هم استخر ها را آبگیری کنید و خالی نگذارید. در تمام فصل ها استخرها می بایست پر از آب باشند.

3. اجرای عایق کشسان بر سطح استخر به وسیله قلم مو یا غلطک انجام می گیرد و اجرای بسیار راحتی دارد.

4. قبل از اجرای عایق کاری با این روش، باید سطح استخر چک شود و تبله شدن یا سالم بودن ایزوگام و میزان آسیب آن باید حتما بررسی شود.

5. ممکن است در دست اول اجرای عایق کشسان با قیر ایزوگام، تداخل ایجاد شود که برای حل این مشکل، باید بین مراحل عایق کاری فرجه بیشتری جهت خشک شدن مرحله قبلی در نظر گرفته شود.

6. میزان پوشش دهی هر لیتر عایق کشسان جهت عایق کاری و رنگ آمیزی روی سطح ایزوگام استخر ۲/۵متر مربع می باشد برای سه دست اجرا. یعنی هر بیست لیتری حدود ۵۰ متر مربع در سه دست اجرا پوشش دهی دارد.

7. اگر سطح ایزوگام پاره شده باشد، باید از توری مش استفاده کرد.

8. عایق کاری زوایا و اورلب های ایزوگام ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هست که با دقت بیشتری باید انجام شود.

در کل چون ایزوگام مقاومتی در برابر فشار منفی ندارد، جهت اجرا در استخر اصلا پیشنهاد نمی شود. عایق کاری با نانو عایق کشسان بهترین روش جهت عایق کاری استخرها می باشد. عایق های کشسان در انواع رنگ ها و متناسب با سلایق تمامی عزیزان در فروشگاه گلسار نانو موجود می باشد. اجرای این محصولات بسیار راحت و بدون دردسر و بدون نیاز به شعله است. عایق های رنگی و مشکی در ظروف پنج، ده و بیست لیتری قابل عرضه هستند. ارسال از تهران به سراسر کشور. آدرس دفتر : تهران، جردن، بلوار آفریقا. جهت مشاوره و راهنمایی در رابطه با خرید محصولات نیز می توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید